Vi anvender cookies til statistik og til at forbedre brugeroplevelsen på sitet. Anonymiserede informationer deles med tredjepart. Der videregives derfor ingen personlige oplysninger.
Hvad forventer vi af vores vikarer i Thy Sygepleje Vikarbureau?
Når du kommer ud at arbejde for os, skal du huske, at du er vores ansigt ud ad til. Den måde, du taler på, opfører dig på, din påklædning osv. vil arbejdsstedet forbinde med Thy Sygepleje Vikarbureau.
Første indtryk
Det første indtryk, når du træder ind ad døren, er det, som vil blive husket resten af dagen. Mød derfor glad og veloplagt op. Hils pænt på personalet. Og husk hvad Viktor Borge sagde: ”Smilet er den korteste vej mellem mennesker”.
Når du kommer ud som vikar, skal du huske, at du er der for at hjælpe. Du skal gøre, hvad du bliver sat til (indenfor din faglige formåen). Det er ikke din opgave at fortælle arbejdsstedet de ting, du mener, de gør forkert. Men du må gerne fortælle dem, hvad din oplevelse har været på en objektiv måde.
Hygiejne
Du skal naturligvis huske, hvad du har lært under din uddannelse. Det være sig måden, du vasker dine hænder på, hygiejne i håndteringen af patienter, udstyr osv.
Lad smykkerne blive hjemme og sæt det lange hår op.
Påklædning
Fornuftigt fodtøj (ikke høje hæle)
Shorts tolereres som regel ikke, dog har nogle arbejdssteder givet tilladelse til shorts i knælængde. Spørg dig for.
Bluser: De behøver ikke være højhalsede, pas på med, hvor nedringede de bliver!
Sprog
Du skal naturligvis tale ordentligt til de mennesker, du skal arbejde sammen med.
Men det talte sprog udgør kun 7% af en samtale. Husk dit kropssprog, din ansigtsmimik osv. Dine ord kan modsige dit kropssprog.
Gode råd
Stik fingeren i jorden, når du kommer ud. Hvordan er kulturen dette sted?
Læs deres proceduremapper og/eller hvad der er relevant for dig.
Følg de forskrifter der er på de enkelte arbejdssteder
Undgå at diskutere med arbejdsstedet, om de overholder deres egne forskrifter.
Hav altid din mobil på lydløs og brug den kun i pauserne.
Omtal vikarbureauet positivt! Kritik må du gerne henvende dig med direkte til os, ikke andre.
Vi er her som din arbejdsgiver og vil meget gerne høre om dine oplevelser, både gode og dårlige.